Wyszukiwarka firm

Filtruj firmy według parametrów

Województwo

Branża:

Forma prawna

Firmy założone od

Firmy założone do

Dodatkowe parametry

Dodanych firm w bazie CABB 4 101 289

ŻANETA KOSIOREK

  • Mikołów
  • 6351877743
  • 4791Z

Zołzi Władysława Smagoń

  • Bielsko-biała
  • 5471156856
  • 4772Z

ZŁOTA SZAFA JOANNA KRUPA

  • Tarnowskie góry
  • 6451429642
  • 4791Z

Zielony Kącik Asi Joanna Kozik

  • 9372775038
  • 4721Z

Zieleniak Zbigniew Kelner

  • Bielsko-biała
  • 9372410590
  • 4631Z

Zdzisława Ćwikła

  • Jeleśnia
  • 5531882751
  • 4712Z

Zasada Trade Przemysław Zasada

  • Gołuchowice
  • 6492173777
  • 4778Z

ZAKŁAD OPTYCZNO-OKULISTYCZNY OKULAR AGNIESZKA BIENIEK

  • Katowice
  • 530 943 749
  • 6343063983
  • 4774Z

Zabawkowy Szyk Kamil Kubicki

  • Ruda śląska
  • 6412574498
  • 4764Z
  • 1

Opis branży

Handel odgrywa istotną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu każdego kraju. Ten proces gospodarczy opiera się na wymianie dóbr – sprzedaży w celu osiągnięcia jak najbardziej korzystnego zysku. Sektor handlowy w Polsce w 2014 roku wpływał na tworzenie PKB w 17%, co podkreśla duże znaczenie branży w kształtowaniu krajowej gospodarki. Warto również podkreślić, że handel to siła wiążąca inne sektory naszej gospodarki – m.in. transport.

Handel cechuje się wysoką dynamiką zmian, zachodzących pod wpływem decyzji konsumentów oraz strategii marketingowej przedsiębiorców. Właściciele firm handlowych mierzą się z rosnącą konkurencją, rozwojem nowych technologii oraz zmianami zachowań nabywców.

W ostatnich latach obserwuje się pewne przemodelowanie branży handlowej. Mowa przede wszystkim o zwiększającej się świadomej konsumpcji wśród klientów, wybieranie lepszej jakości produktów ze sprawdzonych źródeł i wspieranie rozwiązań ekologicznych. Na uwagę zasługuje także handel elektroniczny, znany pod nazwą e-commerce. Jest to stosunkowa nowa gałąź branży handlowej, mimo to zyskująca coraz większą popularność. Internet wykorzystuje się bowiem do szukania informacji o produktach, a także bezpośrednio do przeprowadzania transakcji.

Handel elektroniczny jest zmodernizowany. Zauważa się mniejszą rolę pośredników oraz automatyzację procesu sprzedaży, przez co ceny produktów są zazwyczaj bardziej atrakcyjne niżeli w placówkach handlowych. E-commerce to również łatwość w dotarciu do odbiorcy, dzięki czemu przedsiębiorstwa o wiele prościej i szybciej mogą dotrzeć do potencjalnych konsumentów, osiągając zasięg krajowy i globalny.

Choć handel elektroniczny unowocześnia gospodarkę i wpływa na jej rozwój, handel tradycyjny wciąż nie traci na znaczeniu. Wiele osób nadal preferuje zakupy w sklepach stacjonarnych, z uwagi na możliwość zapoznania się z produktem oraz bezpieczeństwo transakcji. Konsumenci najczęściej w sklepach internetowych sięgają po urządzenia elektroniczne, książki czy multimedia, z kolei za pośrednictwem tradycyjnego handlu nabywają produkty spożywcze.

Planując nawiązać współpracę z firmą z branży handlowej, warto zapoznać się z opinią na jej temat. Zachęcamy do skorzystania z naszego katalogu przedsiębiorstw.